Brev:
Lidt om mad
8. september 2011
Alder:
7 mdr.
Lidt om mad
Hej Helen
Min søn er nu 7 måneder og vi er i gang med mos og grød. Synes egentlig det går fint, det kan dog godt være svært at holde ham fra at ville tage skeen, det er nogen gange som om den er mere interessant end maden. Har også prøvet at give ham en ske selv, men så vil han bare have den vi sidder med..... Nogle gode ideer til dette lille problem?
Jeg kan på din hjemmeside læse at det er en god ide i syv-måneders alderen at give barnet lidt fingermad såsom brødskorper og agurkestænger (er det uden skræl?) Jeg må indrømme at jeg faktisk er bange for at han skal få bidt for store stykker af og få dem galt i halsen. Vil han allerede nu, hvor han ikke har spist rigtig mad så længe, være i stand at spise fingermad? Han har tænder i både over- og undermund.
Hilsen Julie